Galna hundar och korkade ägare

Vi fick nya grannar för att tag sedan. ett ungt par med två hundar, som verkade jättetrevliga. Första gången jag pratade med kvinnan fick det bli på engelska. De är från Tyskland och kan inte så mycket svenska  och jag  är ingen mästare på tyska. Således fick jag på engelska tala om att jag inte ville ha deras hundar lösa i min trädgård. Hon släppte dem i skogen bakom mitt hus, men lyckades aldrig få tag i den ena hunden på vägen tillbaka.
Då kommer den klassiska repliken: " Men de är så snälla..." Fast på engelska då....
Alltså måste jag förklara för männislan att hon har VÄLDIGT stora hundar och jag små barn. Herregud, har hon inte sett hur stora hundar hon har eller?!

Nu har jag fått höra att de släppt hundarna på ett fritidsområde i samhället där de slet sönder en papillon. Polisanmälan såklart. Efter det att deras hundar haft ihjäl en hund och de inte längra får lov att ha hundarna lösa, vad gör de?! Släpper dem på ett annat ställe varvid en tax blir attackerad och hamnar på djursjukhus!!
Hur djävla dumma kan folk bli?!

Nu har de äntligen skaffat munkorg till bestarna men jag är inte särskilt glad att ha dem till grannar. Så korkade som de verkar vara så litar jag inte på dem ett dugg. Vi är ofta i skogen med barnen och då följer gärna katten med. Vill inte ha en ihjälbiten katt eller, o hemska tanke bitna barn!! Såg helst att de antingen avlivar hundarna eller flyttar härifrån!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka idioter.. Det är såna människor som gör att stora hundar får dåligt rykte! Jag har en stor hund (rottweiler) och hon är världens snällaste, MEN jag har henne alltid bredvid mej när jag är ute och går, och jag respekterar när folk vill att jag kopplar henne... Hoppas verkligen dom hundarna blir avlivade om dom beter sej sådär.. Anmäl till polisen hur hundarna beter sej, då måste polisen göra något åt saken.. Hoppas verkligen inte hundarna går på dina barn...

2008-03-22 @ 00:26:08
URL: http://lillasmurfen.blogg.se
Postat av: Mia

Men huuu vad otäckt! Fattar dom nada, eller??? Gud, så frustrerande när folk inte följer "order", att hålla bestarna kopplade! Det hjälper väl för fan inte att släppa dom på annat ställe!!!! Gggrggggggr!!!

2008-03-22 @ 15:53:14
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0