Slöseri....

Jag ska jobba på "mitt" äldreboende i sommar. Jag har jobbat regelbundet i ganska länge nu, både dag och natt och på alla avdelningar. Den 16e är det information om medicinhantering, förflyttningsteknik, tystnadsplikt och brandutbildning för alla sommarvikarier. Det kommer att ta en hel dag och är OBLIGATORISKT! Så trots att jag har medicindeligering som gäller hela huset, jobbade 50 timmar i maj så måste jag gå. Brandutbildningen hade räckt...

På boendet är det 7 vana vikarier som måste gå, på de andra ställena i kommunen vet jag inte.
Kan tillägga att kommunen jag bor i ligger 8 miljoner minus, så det vore kanske på sin plats att kolla lite hur MYCKET vikarierna har jobbat INNAN de måste gå på utbildning...


Kommentarer
Postat av: Bea

Haha, kanske just därför som vår "underbara" kommun ligger back 8 miljoner. ;)

2008-06-03 @ 19:10:35
URL: http://eriiksson87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0