Kosta Outlet

  Igår var vi på ännu en utflykt. Yngste sonen lämnade vi hos farmor och farfar, han går inte så jättebra ihop med shopping. En runda i matbutiken är ungefär vad han fixar.
Men storebror gillar affärer så han satt bak i bilen när vi styrde mot Kosta. Regnet öste ner så vi var oroliga för att det skulle vara fullt med shoppingsugna besökare. Men när vi kom fram var det faktiskt ganska lugnt.
För er som inte känner till Kosta Outlet kan jag förklara. Här finns mängder med kläder. Från märken som jag aldrig hört talas om till Ralph Lauren, POP och Tommy Hillfiger. Priserna är allt från kopiöst dyrt till sanslöst billigt. Men det finns ett aber. Om man som jag behöver jeans i storlek 34 och toppar i storlek large blir utbudet begränsat. Tyvärr, för där fanns mycket snyggt och var det något i min storlek så tillhörde det kategorin kopiöst dyrt.
Men det blev en ny parfym, två par POPbyxor till sonen och två toppar til mig som jag ska ha på jobbet.
Det finns andra butiker bredvid den stora outletbyggnaden. Bland annat en butik med porslin och glas. Där kan man göra riktiga fynd och vi hittade lite födelsedagspresenter och en skål till oss.
  I Kosta Outlet finns också ett lekland som vi lovade sonen att vi skulle besöka. En belöning för att han tålmodigt följde med i butikerna. Och han hade hur kul som helst! Sambon stannade kvar så jag kunde gå en sväng själv och när de tillslut kom tillbaka till butikerna var sonen genomblöt av svett. Det vore något att ha i trädgården! Men då skulle antagligen hela grannskapets barn bosätta sig här..... 
På väg hem så somnade en totalt slutkörd son i baksätet, nöjd och belåten efter shopping, köttbullar och lek.

Kommentarer
Postat av: Anonym

En mycket bra affär må jag säga. Har varit där två ggr, men storlekar som passar är det ont om tyvärr.





På tal om ingenting. Gjorde en god deal på amerikanska ebay, köpte ett gammalt nintendo 8bit där för 23$ + 5$ i frakt, sedan när det kom så sålde jag det här i Sverige för 4000:- Snacka om en bra affär.

2008-07-12 @ 15:43:17
URL: http://eriiksson87.blogg.se/
Postat av: Bea

En mycket bra affär må jag säga. Har varit där två ggr, men storlekar som passar är det ont om tyvärr.





På tal om ingenting. Gjorde en god deal på amerikanska ebay, köpte ett gammalt nintendo 8bit där för 23$ + 5$ i frakt, sedan när det kom så sålde jag det här i Sverige för 4000:- Snacka om en bra affär.

2008-07-12 @ 15:43:18
URL: http://eriiksson87.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är ju tur ändå att ni har så pass nära till allting, alltså ett stenkast till Kosta, inte dumt! ;-))

2008-07-13 @ 11:29:44
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Bea

Har antagligen näsa för affärer, sålde en LP-skiva jag köpte på en loppis för 30 kr, den gick för 155$ imorse :)

2008-07-14 @ 14:10:56
URL: http://eriiksson87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0