Nannys och vilsna familjer

Sitter och tittar på ett Nanny-program och konstaterar att ibland ställer kärleken till våra små till det. För att telningarna inte ska bli ledsna får de bestämma och tar över familjen helt och hållet. Eller så ligger problemet i olika inställningar till barnuppfostran. Det är inte lätt att få till rutiner när mor och far tycker olika. Tack o lov är sambon och jag överens om hur barnen ska uppfostras, det är bara ibland vi kan ha lite olika åsikter.
Nu har jag inte sett så många avsnitt av den här typen av program. Men idag fick en treåring sitta på rummet i tre minuter efter att ha sagt fuck femtielva gånger. Han fick inte komma ut innan de tre minuterna hade gått.
Mina barn har också fått gå till rummet när de uppfört sig illa. MEN jag har aldrig vägrat att släppa ut dem innan en viss tid gått. De får gå in på rummet, kommer de ut och fortsätter lika dant får de gå tillbaka igen. Naturligtvis förklarar vi varför de måste gå dit, dumma vore vi annars. Men jag skulle aldrig få för mig att  hålla dörren så att de inte kan komma ut. Där går gränsen!


Kommentarer
Postat av: Mia

Nepp, ser inte på det, har gjort det en gång men inte mer...

2008-07-11 @ 19:49:13
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0