Ledig? Knappast.....

  Idag har flitens lampa onekligen lyst med ett starkt sken! Efter det att jag ätiti frukost och läst dagens tidning åkte städgrejorna fram. Och det var sannerligen ingen lyx! Sambon brukar ta en runda med dammsugaren lite då och då, men det är jag som sköter dammandet. I fönsterna låg det fluglik och på bord och bänkar gick det att skriva meddelanden i dammet. När jag plockat upp en miljon leksaker, dammat, dammsugit och torkat golv var skillnaden enorm.
När jag ändå fått upp värmen var tvättstugan nästa mål. Här har tvättats, manglats ( ja, jag vet förspilld kvinnokraft osv...men jag gillar att mangla ) och strykts kläder i en rasande fart. Tack vare den nya luftavfuktaren så torkar  tvätten rekordsnabbt.
Nu kan jag med gott samvete sitta här med datorn i knät en stund och ta det lite lugnt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det finns väl inget skönare (eller jo, det kanske det finns) än att lägga sig i manglade lakan???

2008-07-15 @ 20:57:28
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Gå in på t ex min sida och kopiera min bloggadress sen skriver du Ejmis och markerar det, tryck sen på skapa länk...den lilla kedjan bredvid HTML och klistra in min bloggadress och tryck skapa...färdigt!

Hoppas beskrivningen går att förstå.

2008-07-15 @ 22:56:06
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0