Lapp på lapp....men MED söm

Äldste sonen är lite drygt 4 år och har sedan en tid tillbaka obevekligen slitit ut ett antal byxknän. Då jag av börd är småländska är jag mån om min ekonomi,  alltså lappar jag och lagar. Det finns fiffiga små lappar man kan stryka på. Det går på ett ögonblick och de kostar inte många kronor. Det hade säkert fungerat jättebra om inte de hamnat på en fyraårings byxknä.
Jag får således både stryka och sy. Och när jag skriver sy så innebär det för hand eftersom  det inte går att komma intill med symaskinen. Men det går bra att titta på en massa mord i Midsommer och tråckla samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Såna lappar kan ju bli riktigt snyggt, eller åtminstone roligt!

Nää Lotta, inga planer på att återöppna MIMA's. Jag är nöjd med att vara anställd! L

2008-07-16 @ 08:17:43
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0