Dagens viktigaste mål....

image62

Frukosten är som ni kanske vet dagens viktigaste mål. Jag äter en nyttig sådan med osötad musli i lättfil, grovt bröd och en kopp thé.
Det blir ändå inte bra. Jag har barn som inte har någon som helst förståelse av att deras mor är hungrig. Det spelar ingen roll om jag äter samtidigt med dem, innan eller efter. Sak samma, kaos råder.
Dagens frukost var som följer:
Jag sätter mig och börjar äta min fil. Barnen har ätit och spelar ett spel bredvid mig. Yngste sonen får utbrott och sprider speldelar över golvet. Katten ser det och fortsätter att sprida delarna över resten av huset. Eftersom det här är ett av de få spel som är komplett så reser jag mig och börjar jaga katt och speldelar.
När allt är ihopsamlat sätter jag mig för att äta. Tre skedar filmjölk senare går yngste sonen förbi. Jag känner en omisskännlig doft. Bajsblöja. Reser mig, bär in sonen i badrummet och byter blöja.
Återvänder till bordet för att fortsätta äta, igen. Tar den sista filen stående, får inte rum på bordet. Äldste sonen har hämtat ett pussel. 
Tar thékopp och macka och föser bort lite av sonens pussel. Försöker läsa morgontidningen samtidigt som jag äter. Det går, om jag viker den dubbel. En stund. Tills sonen behöver hjälp med pusslet. Förklarar att jag äter och hjälper honom senare. Ok, säger han tills det är dags för nästa pusselbit som han inte hittar. 
Däremellan sjunger han" Ekorr´n satt i granen". Högt, väldigt högt.
Tvingar mig att andas lugnt och försöker stänga av öronen.
I samma stund som jag har svalt siste klunken thé reser sig sonen för att titta på Bolibompa. Lilleman leker som en liten ängel och katten har gått och lagt sig........
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha!! Jaaa, jag ler igenkännande... *L*

2008-01-07 @ 20:09:13
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0