Sekatörorgie

image80

Nu kunde jag inte behärska mig längre. I flera dagar har det kliat i fingrarna av längtan att sätta fingrarna i blomlanden. Mina blomland är dock fortfarande blöta, kalla och inte alls intresserade av att bli omhändertagna. Så jag greppade istället min älskade sekatör och gick till attack mot olvonbusken.
Med några snabba klipp blev den tillsnyggad och flera gingliga, fula årsskott föll till marken.
Nu hade jag fått upp farten och fortsatte med en beslutsam min mot plommonträdet. Problemet när jag går lös med sekatören är att jag inte riktigt klarar av att sluta. Det finns alltid en felaktig, ful eller död kvist som måste rättas till.
Men trädet blev faktiskt riktigt fint, och det har gett plommon nästan varje år så det kan inte vara helt fel att släppa lös sekatörfurien lite då och då......
De avklippta kvistarna står i en vas och ska förhoppningsvis ge en försmak av våren snart. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Retas du med mig, eller?????? ;-)
Jag vill också ha (plommon)fruktträd, det finns inga på lotten...men det kommer så småningom!

2008-02-14 @ 19:42:52
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Jaså, du gillar mina köksluckor..??? ;-)
Vedervärdigt, eller hur??? Så småningom ska skåpet bort, ersättas med ett som är mindre djupt och så ska det dit en bänkskiva hela vägen till nästa vägg, lite mer arbetsyta alltså..och det mesta blir vitt i olika nyanser!

2008-02-15 @ 19:39:04
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0