Säsong för jakt på rökare

En kommunpolitiker på höglandet har föreslagit att kommunanställda som inte röker ska få en extra semesterdag. En av anledningarna är att rökare har fler sjukdagar.
Jag är fd rökare. Vi är oftast de värsta antirökarna därför att vi VET att det går att sluta. Vi kan jämföra före och efter rökstopp och har både hört och sagt alla ursäkter om varför det inte går att sluta.
Så som en ivrig antirökare borde jag stödja förslaget och hylla politikern. Men icke, och det beror inte på att det är en moderat som ligger bakom idén.
Jag tycker helt enkelt att det börja gå lite för långt med jakten på bolmarna. Varför inte sätta dem i skampåle varje lördag förmiddag till allmänt spe och bespottning?
Vad blir nästa steg? Ha ett BMI under 25 eller så får du avdrag på lönen? För att få vara med på firmafesten måste du äta ekologiskt och träna minst 4 dagar i veckan?
Men det kanske är ett sätt för en del antirökare att skrika ut hur duktiga de är??

Kommentarer
Postat av: Mia

*suckar* Jag har slutat bli förvånad...

2008-02-19 @ 10:20:13
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0