Pelargonkärlek

image88

Ännu ett vårtecken. Jag har planterat om mina pelargoner! Av sju övervintrare så har sex stycken klarat sig. Tre modell större har sovit i ett förråd under trappen. Det var en av dem som sovit lite väl hårt....
Fyra stycken småttingar har bott i fönstret i tvättstugan. De har fått ljus, men bara några skvättar vatten då och då. De i det mörka förrådet har inte fått en droppe på hela vintern!
Det är helt otroligt att blommorna klarar det, ja alla utom en då. Men de börjar t.o.m. skjuta skott där i mörkret.
Jag planterade de mindre, två och två i lite större krukor så kan jag plantera lite annat där också. Precis som andra år så är jag inte riktigt säker på färgerna, minnet är kort.... Men det är en hängpelargon iaf, det är första gången jag sparat en sådan så det var kul att det gick bra.
Som ni förstår är jag en pelargonälskare, men de ska inte vara engelska. Hur jag än bär mig åt så tvärdör de efter ett tag. 
Ska köpa lite nya i år, älskar att gå och välja i växthusen. Det bästa med pelargoner är att har kompisen en fin så är det bara att nypa ett skott så har man snart ett eget ex!

Kommentarer
Postat av: Mia

På onsdag åker syster och jag till handelsträdgården Mobackes i Bollnäs, du kan tro att jag längtar att få se vad dom har att erbjuda :-)) I våras köpte jag enorma pelargoner till balkongen, där räckte det med två, tror du jag övervintrade dom?? Nääää...Typiskt mig, nu hade det varit perfekt att ha dom! *surar*
Men förbaskat kul för dig, att du lyckades så bra, det är bara att gratulera!

2008-02-24 @ 18:29:02
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Bea

Du ska vara glad att du kan hålla nån växt vid liv, en annan tar till och med död på kaktusar.

2008-02-25 @ 20:33:24
URL: http://Eriiksson87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0