Liftarens guide till galaxen



På kanal 9 visas just nu filmen "Liftarens guide till galaxen" Jag har inte sett filmen men läst böckerna ett antal gånger. De liknar inte något annat. Douglas Adams var en man med en otroligt rik och besynnerlig fantasi. Och en humor utöver det vanliga!
Så har du det grått och eländigt och söker svaret på meningen med livet så greppa ett exemplar av "Liftarens....." och följ med på en resa genom galaxen.
Ett råd innan du börjar läsa bara. Undvik läsning på bussar och andra offentliga platser. Man får konstiga och ibland lite oroliga blickar från omgivningen om man med jämna mellanrum skrattar högt.

En sak till innan jag slutar. Meningen med livet är 42 vilket leder till att man undrar vad frågan är.....

Ännu en sak innan jag slutar...
Om du (vilket jag är säker på att du gör) får en stark positiv känsla till böckerna rekommenderar jag en sida som min vän Jenz har gjort. Nämligen en världs- (kanske även galaktisk) omspännande Liftare.... sida.

Nu ska jag sluta, greppa min handduk och bege mig ut i galaxerna.

Kommentarer
Postat av: Jessica

När jag såg att den var på tv tänkte jag genast på dig! Och sen kom jag ihåg när jag försökte läsa boken, jag försökte verkligen.....

2008-08-05 @ 00:02:46
Postat av: ejmis

Jag såg ett par avsnitt av Sommartorpet men valde bort det sen eftersom jag inte heller gillar stilen dessa inredare använder.

2008-08-05 @ 09:03:08
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Hmmm, jag trodde i min enfald att meningen med livet är...57!!???

2008-08-05 @ 09:11:49
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0