Simhopp X 2



Jag tycker det är helt otroligt att det finns de som står 10 meter upp i luften och slänger sig ner i vattnet. På väg ner hinner de göra diverse invecklade volter och skruvar innan de med, förhoppnimgsvis, rak kropp glider ner i vattnet.
Vad som är ännu mer fantastiskt är när två personer står bredvid varandra och gör exakt likadant! 
Kina har lyckats hitta två flickor (15 och 16 år gamla) som inte bara är otroligt duktiga utan som också är nästan identiska. De leder för tillfället när jag skriver det här och vad jag kan se och förstå så lär de nog vinna också.
Men jag undrar i hur många år de blivit drillade innan de kom så här långt......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0