Sagt av äldste sonen

Vi har varit på marknad med barnen. De hade semesterpengar kvar som spenderades på varsin maskin, en hjullastare och någon typ av "lyfta stockar maskin". Som på alla andra marknader fanns det karuseller och som på alla andra marknader är det ganske dyrt att åka.
När sambon (jag hade smitit till ett kafé med en kompis) tyckte att de åkt tillräckligt fick äldste sonen J ett utbrott. La sig på marken och vrålade, varvid sambon fick släpa och lyfta honom därifrån.
När vi var hemma senare sa J: "När jag blir stor pappa ska jag vara snäll mot mina barn."
"Är inte vi det då?", frågade jag.
"Nä", svarade han då.
"Men om ditt barn ligger i gruset och skriker, vad gör du då?" undrade hans pedagogiska mor.
Sonen svarade bestämt: "Då går jag därifrån..."

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tror jag dåååånar! Vilken härlig unge.. ;-))

2008-08-09 @ 20:37:16
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mia

Joooo, trist som attan är det, men jag är ledig på måndag så då får jag väl ta en tur och titta på en ny...sura pengar...

2008-08-09 @ 21:45:41
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0