Bockpremiär och ösregn



Till sambons stora förtret regnar det. Ja, egentligen är det ingen i familjen som hoppar av glädje vad gäller vädret. Men i helgen är det premiär på  bockjakten. Igår när vädret var strålande jobbade jag delad tur. Alltså kunde min jagande man bara sitta till klockan halv 7 innan han var tvungen att åka hem till barnen. På kvällen hade han ingen barnvakt så då blev det inget jagat.
Men han var ute i morse innan regnet kom iaf, utan större framgång tyvärr.
Yngste sonen  hatar att vara ute i regn lika mycket som sin mor. Men har man en ny traktor så struntar man i om regnet öser ner. Han fick på sig regnkläderna och körde omkring med sin lille Valmet så det sprutade i vattenpölarna.
Nu är det dock så att det går inte att förneka sin aversion hur länge som helst. Efter en stund kom han in igen och har sen dess tittat ut med jämna mellanrum och konstaterat: "Nu regnar det bara lite...."
Tyvärr en underdrift eftersom det snarare bara blir värre och värre . Så istället för att vara ute och rusa av sig så har bröderna gjort sitt bästa att riva huset....

Kommentarer
Postat av: Lotta

Go'kväll på dig !

Tråkigt väder är det här med =(

Jag letar gymnastikkläder för fullt till mina barn.

Skor är väl det tråkigaste o dyraste att handla i alla fall häromkring =(

Ha de gott !

2008-08-17 @ 20:37:10
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Mia

Här hade Johan i alla fall tur med vädret, men vad hjälpte det??? Ingen bock i sikte(t)....

2008-08-17 @ 20:38:22
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0