Visst tänd ett ljus, men gör något vettigt också!

Kalla mig gärna cynisk, men jag har lite svårt för alla mail och SMS som skickats om att tända ljus för Engla. Missförstå mig nu inte. Mordet på flickan är fruktansvärt, varje förälders mardröm.
Men att tända ett ljus ikväll och sen.... Människor engagerar sig och skickar evinnerliga meddelanden och uppmanar att minnas Engla. Hur länge då? Ljusen tänds ikväll och sen har man gjort sitt eller? Men alla andra barn som våldtas, svälter och mördas varje dag? Vem tänker på de namnlösa offren?
Istället uppmanar jag er som läser att göra något som märks. Sätt in en summa pengar, stor eller liten efter förmåga, till Rädda Barnen, BRIS eller någon annan organisation så att engagemanget gör nytta också!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack, tack för ett sanningens ord! Men man kan göra båda delarna! ;-)

2008-04-15 @ 18:52:30
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Bea

Helt rätt Lotta! Ska man hjälpa så ska man göra det ordentligt så det märks!!

2008-04-20 @ 19:32:55
URL: http://Eriiksson87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0