Vattenpölsingenjörer

Barnen och jag var ute och gick en runda innan idag.  Eftersom det regnat och snöat innan i helgen fanns det gott om vattenpölar. Jag lärde dem då den ädla konsten att gräva kanaler mellan pölarna. För er som inte gjort det kan jag förklara det hela. Man tar således två pölar som finns nära varandra och gräver en liten kanal mellan så vattnet kan rinna från den ena till pussen till den andra.
Låter kanske som ett simpelt nöje, men jag tycker det är jättekul trots att jag nått den aktningsvärda åldern av 40 år (snart). Min mor var även hon en ivrig vattenpölskanalbyggare så våra promenader kunde ta väldigt lång tid en regnig söndag.
Så plocka fram barnet i er och börja gräv!

image113

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0