Tomtegröt på våren

Trots att det är Valborgsmässoafton och våren ska hälsas välkommen puttrar tomtegröten på spisen. Barnen är galna i det så det får bli vårt lilla personliga sätt att fira vårens ankomst.
Istället för att plugga idag, som det var meningen att jag skulle göra så plockade jag fram trasor och Ajax. Vi har helkaklat badrum och jag insåg häromdagen att jag aldrig torkat av väggarna där inne. Sagt och gjort, ut med lösöret och fram med trasan. Och du milde himmel vad smutsigt det var!! Kunde aldrig ana att mitt badrum var ett sådant skitställe....
Så nu är det skurat från golv till tak. Av bara farten blev resten av huset också städat så nu luktar det rent och glänser överallt!
Kvällen kommer nog att tillbringas i hemmets lugna vrå. Om vi inte åker bort till svärföräldrarna en runda....
Trevlig kväll, mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Valborgsfirandet för var alltid förknippat med nya sommarskor och blötsnö som vräkte ner på valborgs-natten...
I kväll går vi ner på byföreningens brasa där det bjuds på grillad korv och lotterier.
Ha en fin Valborg!

2008-04-30 @ 15:52:41
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Här i stan är det ingen brasa längre, det är två år sen sist, inte vet jag varför....men det kvittar jag är gärna hemma *L*
Ha det gott, min vän!

2008-04-30 @ 17:53:31
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0