Sonen är ingen trädkramare precis

Min äldste son är en stor kille, 116 cm lång och 28 kilo tung. Han älskar att jobba och bära, har faktiskt ett behov av att kämpa och slita lite. Trots att han bara är 4 år så älskar han att hjälpa sin far att köra ved, och är riktigt duktig också. Med storleken kommer en otrolig styrka, killen är tokstark. Det fick jag bevis för idag. Stod i köket och lagade mat samtidigt som jag pratade i telefon med en kompis (simultanförmåga, ni vet..). Sonen kommer in och säger något och gestikulerar vilt. Eftersom kompisen var igång med att förklara något så hörde jag inte vad han sa, utan följde med honom ut. Vad tror ni jag får se?

Sonen har VÄLLT plommonträdet! Det ligger platt (så platt ett träd nu kan ligga..) på marken och sonen tittar försiktigt på mig. Han var kanske lite orolig för att hans mor inte skulle uppskatta  trädvältning i trädgården...
Jag blir något förvånad, och säger till kompisen som fortfarande var i luren: "Min son har knuffat omkull ett träd...

Nu ska jag kanske tillägga att plommonträdet var ett litet träd och det hade lämnat de levandes skara någon gång i vinter så det stod på ostadig stam. Men det är ändå inte alla fyraåringar som knuffar omkull träd!

Kommentarer
Postat av: Mia

Han blir nog fasen skogshuggare!

2008-04-15 @ 18:53:49
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0