Jag har blivit med akvarium!

Min käre far har skänkt mig ett litet akvarium med utrustning som doppvärmare, lysrör och pump. Han har t.o.m. fixat sand och rengjort den. Antagligen är det ett gammalt akvarium som han hittat i ett hörn i garderoben. Min far har nämligen en bakgrund som akvariefreak. I min barndom var huset fullt av vattenfyllda glaslådor. Fiskar i varierande form och färg simmade omkring och vattenpumparna bubblade för glatta livet.
Nu ska jag välja fiskar och växter och försöka plocka fram lite undanstoppad akvariekunskap. Men det är ett väldigt litet akvarie jag har så det blir begränsat med både fiskar och växter. Hur mycket växter och fiskar får det rum i ett 30-liters akvarium?


image124


Kommentarer
Postat av: Maria

Den tumregel jag hört är en centimeter fisk per liter vatten.

2008-04-23 @ 21:10:19
URL: http://virgin-on-the-rocks.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ingen aning!! Jag hade två guldfiskar i en skål, tills katterna kom in i mitt liv och fiskarna blev sushi.... :-)

2008-04-24 @ 18:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0