Älskade Alfons

image33

Mina två söner är olika som natt och dag. Den ene är ljus och den andre mörk.  Storebror är lång med en grov kroppsbyggnad, lilleman är spenslig och smidig. Även till humöret är de olika, vilket är tur. Jag hade inte överlevt två barn men lillebrors ilskna galna utbrott.
Men det finns en sak de har gemensamt. Båda älskar Alfons Åberg. Storebror har vuxit ifrån det lite nu, men när han var yngre så var det bara Alfons som dög.
Hans yngre bror är sådan nu. Godnattsagan ska vara Alfons, filmen på tv ska vara Alfons. Han kan tom en del repliker ur böckerna och filmerna nu! Själv kan jag de flesta böckerna utantill vid det här laget.
Särskilt "Aja, baja Alfons Åberg".  Den boken är favorit hos båda killarna, fast lillen tycker det är lite otäckt när Alfons är i djungeln. Då brukar han smyga iväg och kika på tvn i dörröppningen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Konstigt att dom kan bli så olika egentligen..tänker på mina "små" också *L* Där finns det ingenting som kan påvisa att de är bröder..Käre Alfons, ja han e go' han och verkar gå hem i alla generationer av barn!

2007-09-16 @ 18:44:34
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Mia igen

Åh, ändrat bloggen?? Den är snygg, den där gröna... *L*

2007-09-19 @ 18:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0