Nä, nu ger jag snart upp!!!

Det är lika bra att inse det. Jag måste ha gjort något för att reta gudarna! Jag kan bara inte förstå vad det kan vara. Jag slår inga barn, varken mina egna eller andras. Jag är sanslöst snäll mot djur, kliver alltid över spindlarna i tvättstugan för att inte mosa dem. I det stora hela så tycker jag nog att jag är en god människa. Så varför ska det då vara så förbaskat svårt att få komma iväg någonstans?!
Det slår aldrig fel. Jag planerar något, en tur över dagen eller ibland bara några timmar på kvällen. Som denna gången. jag skulle åka på en MYCKET efterlängtad resa till Ullared, och vad händer?
Naturligtvis bestämnmer gudarna att det är dags för magsjuka i vår familj!!
Jag och äldste sonen har klarat av vårt elände. Men jag började ana oråd när de andra två i familjen var friska. Smittan kommer nämligen från äldste sonens dagisavdelning.
Jodå, mycket riktigt! En inkubationstid på två dagar. Alltså lagom till min lilla resa drabbas resten av familjen. I denna rest finns barnens far som skulle vara föräldraledig när jag var ute och åkte!
Så istället för att köpa kläder och ja faktiskt, julklappar, får jag badda febriga pannor och springa med kräkhink!
Är det så här man belönas när man försöker vara en god människa så slutar jag snart med det!!

Kommentarer
Postat av: Cyberspunken

Åhhh stackars er,.. sådant där är ju så typiskt! Jag brukar skylla på lagen om alltings djävlighet... men för att se mer postivt på det hela så kan man tänka att det var kanske inte meningen att du skulle åka just nu?! kanske har du en skyddsängel som vakat över dig... vem vet =) Ullared finns kvar krya på er!

2007-10-05 @ 01:04:18
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: Mia

Nääää, stackars.... :-(
Men din belöning kommer nog snart, och dubbelt upp! *tyckersyndomkramarom*

2007-10-05 @ 09:04:07
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Åh fy vad trist för dig! Hoppas du kan planera en ny resa snart!

2007-10-05 @ 09:35:00
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0