Prao!!

Jag har börjat min praktik, ska vara 4 veckor på ett boende för dementa. Tack vare en vänlig gest från Fru Fortuna fick jag praktikplats här i samhället,  jag slipper långa resvägar som en del andra mindre lyckligt lottade i klassen.
Det är ett helt annat tempo än på en "vanlig" avdelning. Det går helt enkelt inte att stressa en dement person!De flesta av de boende är jätterara, men visst finns det de som kan ilskna till ordentligt ibland. Igår blev jag kallad både älskling och jävla köna. För er som inte begriper småländska kan jag tala om att köna betyder kärring.
Nu har jag helgen och tre veckor kvar så det ska bli intressant att se om jag har tillräckligt med tålamod för arbetet. Det krävs nämligen en ängels tålamod att svara på samma fråga tio gånger!

Kommentarer
Postat av: Mia

HAR inte du en ängels tålamod, då??? Skönt att få vara hemmavid...

2007-11-08 @ 17:31:47
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Känner igen mig i det där...

2007-11-13 @ 20:40:11
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0