Jag och min mage

Det har varit mycket nu. Både att göra och kaffe. Jag är inte van att stiga upp i ottan, gå med barnen till dagis, jobba (praktisera), komma hem, fixa middag och allt annat som man hade gott om tid med innan. Det i samband med kopiösa mängder med kaffe har gjort att min mage har slagit bakut.
image48Magkatarren har blivit ett faktum. I vanliga fall bruka det räcka med lite mindre kaffe och några Novalucol men icke denna gång. Gårdagens kväll tillbringade jag dubbelvikt på akuten. En sköterska, en AT-läkare och en läkare knådade i tur och ordning min ömma mage. Jag fick en obeskrivligt äcklig medicin som faktiskt gjorde underverk och fick åka hem. Nu ska jag tillbaka nästa vecka för en gastrostopi, tror jag det heter. De ska peta ner en kamera i min strupe iaf för att kolla läget. Låter inte så mysigt men jag hart inte så lätt för att kräkas så det ska nog gå bra. Sambon ska ta ut lite mer medicin åt mig idag och jag är ensam hemma hela dagen. Känns riktigt lyxigt, bara inte magen protesterar igen!

Kommentarer
Postat av: lisa

jag bävar... tror till å med jag har skrivit om detta fenomen innan, alla vet allt bäst och kommenterar allt, exempelvis storleken på magen(som för övrigt är på tok för liten, tydligen)och frågar om jag är säker på att det är foglossning, hur skulle jag kunna veta det tror dom? visste de det själva innan de fick barn tros? man kan reta upp sej för mindre :D Ha ne bra dag!

2007-11-22 @ 11:57:14
URL: http://lisoball.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Å, fick du sån där bedövande medicin?? Den är inte så god, nääää. Jag gjorde en gastroskopi i fjol efter att ha "gått" 4 dagar dubbelvikt, det är fruktansvärda smärtor! Men så skönt sen när det är gjort och man får veta vad det är. Det kan ju vara magsår eller gallsten, som det var för mig. Kram till dig och hoppas du har sluppit smärtan nu!

2007-11-22 @ 17:01:57
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0