Underbara barn

Barn är onekligen otroliga! Storebror hade kompisen på besök innan. Ute är allt frid och fröjd, lite bråk om vem som ska köra traktorn bara.
Det blir alltid hetsigare när vi kommer in av någon konstig anledning. Även så idag, strax efter fikat var det dags.

Idag gällde det en tågbana.  Jag och kompisens mamma satt i köket när vi fick höra ett illvrål. Jag anade oråd och stack in huvudet i storebrors rum. Mycket riktigt, min bitglade son hade lämnat ett perfekt tandavtryck i kompisens arm. Ovett följde naturligtvis och kompisen fick följdaktligen tågbanan.
 
Nu kan man tro att det skulle vara lite surt. En blev biten och den andre utan tåg. Men icke. Två minuter efter attacken leker de som om inget hänt! Så är det ofta, de ryker ihop så man kan tro att blodvite ska uppstå och sekunden senare är de dödspolare igen.

Tänk om man kunde det,  bara lämna ilska och besvikelse bakom sig. Undrar när den förmågan försvinner, vi har ju alla haft den en gång i tiden.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hmm, det låter ungefär som min katter...En basic-förmåga vi alla har från början men som vi, på gott och ont, kanske måste bli av med för att bli accepterade i dagens samhälle. Tänk om vi bara liksom kunde bita ifrån och sen var det bra?? *L*
Nja, kanske inte sååå bokstavligt....

2007-05-21 @ 14:28:08
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0