Räkor eller inte räkor

Jag har förstått att jag är lite konstig, eller snarare lite annorlunda. Jag gillar inte räkor. Jag tycker att de smakar saltvatten och tång och är gladast om jag slipper beblanda mig med dem.
Om jag nu nödvändigtvis måste äta eländet så krävs det massor med majonäs och citron. Räkorna blir då inte själva huvudrätten, utan förvandlas till en utfyllnad som finns men inte smakar något.

Bjuds det på smörgåstårta är jag den perfekte att dela den med. Det vanligaste är att man försöker få så mycket räkor som möjligt. Helst utan att behöva skära för konstiga bitar för att komma åt dem. Då jag inte vill ha dem på min tallrik bereder jag oftast vägen fram till räkorna åt andra som uppskattar dem bättre. Min svåger ställer sig gärna nära för att kunna hugga in på de små otäckingarna som jag ratat.

För att underlötta för oss som inte gillar de små djuren har jag beslutat mig för att träda fram och ge räk-avskyn ett ansikte. Eller åtminstone en blogg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0