Ordning och reda

Vaknade kl. 15:00 i eftermiddag. Har inte för vana att sova bort en hel dag, snarare tvärtom, barnen sparkar en ur sängen i gryningen. Nu gick jag istället och la mig i gryningen efter en natts jobb.
Tog en timme, sen var hjärnan vaken också. Vid femtiden kom en efterlängtad regnskur. Luften blev frisk och vi fick alla nya krafter.
Vårt hem har varit en skräphög i ett par veckor, ingen har orkat städa i värmen. Men nu åkte dammsugare och skurhink fram. Med gemensamma krafter förvandlades vårt hem från svinstia till att kunna platsa i reklamen för den senaste golvmoppsmodellen.

Jag är ganska tolerant vad gäller smutsiga golv. Jag kan leva med det några dagar innan jag far illa. Det är värre med saker som inte ligger där de ska! När jag plockar in barnens leksaker så bär jag inte bara in dem till deras rum.  Alla leksaker sorteras och läggs i rätt låda. Ajabaja, den som lägger en bil bland klossarna när det ska städas!
Yngste sonen har ärvt min sorterings och lägga rätt noja. Står det en kaffemugg på bordet bär han den till diskbänken. Fjärrkontrollen till tvn kan inte ligga slängd hur som helst. Han lägger den på bordet eller så ska vi hjälpa honom att lägga den på tvn.
Han kommer säkert också att ha sina kryddburkar i en strikt ordning och kläderna i garderoben sorterad enligt en invecklad plan.
Brukar inte psykopater i skräckfilmer ha såna nojor också???

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilket städryck..och efter ett nattpass också..jag brukar vara helt slut när jag jobbat natten.

2007-06-10 @ 22:27:51
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lotta

Sov ganska bra och så slapp jag dammsuga. Sambon fixade det och disken. Kunde ta det lite lugnare med golvmopp och lite maniskt plockande.
Var bara en enkelnatt, jag hade nog inte varit så pigg efter två nätter!

2007-06-10 @ 22:57:33
URL: http://ischa
Postat av: Mia

Usch vad jobbigt det lät...*kollar in dammråttorna*
Jag vill också ha en åskskur och lite energi!!

2007-06-11 @ 08:48:07
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0