Lika jobbigt som en.....

image15



Det finns kombinationer som inte är så lyckade. En finne i baken på cykelsemester är nog en av de mest kända. Jag har en ny icke så bra kombination: Sjukt barn och 30 grader varmt!
Lillkillen är dunderförkyld med hosta snörvel och allt vad där tillhör. På hela dagen har han ätit fem smörgåsrån. Jodå, pojkens blodsocker hänger vid fotknölarna och humöret ännu längre ner. Hans oroliga mor har försökt med det mesta, men inte ens våfflor lockade.
Hans äldre bror är avundsjuk på uppmärksamheten sjukligen får och låter ilskan gå ut över det mesta i sin omgivning.  Vårt hem har periodvis haft en ljudnivå som skulle fått en decibelmätare att gå i bitar.

Men det finns knep! Fem myror, den gamla klassikern från 70-talet. Barnen älskar Brasse med jättepolisonger och Magnus i sina korta byxor. Båda är nog lite kära i Eva och sitter som ljus framför tvn.
Tvn som barnvakt? Nej då, inte alls! Det är ju jättepedagogiskt och snart kan båda läsa och räkna till tjugo!

Kommentarer
Postat av: Mia

Lotta!! Så skönt att höra att du är en sån pedagogisk mor...*L* Betänk att mina "små" var små på 70-talet, vad tror du dom såg?? Å nu har jag äntligen fått belägg för att jag OXÅ var pedagogisk, tack!!

2007-06-11 @ 17:23:23
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Hoppas han mår bättre snart!

2007-06-11 @ 20:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0