Kissnödigt

Det är inte lätt det här med att gå på toa. Inte om man är en liten kille på tre år och precis har slutat med blöja.  Var på väg till Växjö idag med familjen när ovan nämnda tre-åring började bli nödig. Det blev ett stopp vid vägkanten men pojken vägrade att försöka. Samma sak när toaletten besöktes på affärscentrat.
Det går inte att knipa hur länge som helst, mitt i Team Sportia bildades således en pöl runt den lille gossen.
Den unge mannen som jobbade denna helg visste inte riktigt hur han skulle bära sig åt. Jag försäkrade honom att det enda han behövde göra var att ordna fram lite papper så skötte vi resten. Pappersrullen kom men den stackars expediten vimsade runt en bra stund med ett förvirrat utryck.
Kan sägas till hans försvar att han nog inte var van vid att kunderna kissade på hans golv!

På tal om att knipa. Vi kvinnor har våra små egenheter. En av dem är att inte gå och kissa när vi behöver. Vi ska bara göra färdigt det vi håller på med först. När vi gjort färdigt har vi oftast något annat på gång som också är lika bra att fixa när man ändå har farten uppe. När vi så slutligen börjar gå till badrummet ser vi andra saker som behöver plockas undan eller vad det nu kan vara. Det slutar med att vi antingen håller på att kissa på oss eller att vi kommer på att vi knipit i flera timmar.
En man tar en paus, går och kissar och tar sedan vid och fortsätter där han slutade. Hur svårt kan det vara??

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, vad jag känner igen det där med att kniiipa!! Det kan gå hur många timmar som helst, juuu...

2007-06-17 @ 21:20:06
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag känner också igen det där med knipandet...trodde faktiskt att det bara var jag som var så tokig..tack för att jag slipper känna mig ensam med den egenheten längre!!

2007-06-17 @ 23:51:19
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0