Tisdagstema:Rent

Tror de flesta gillar när det är rent, men det är få som gillar att göra  rent. Kan tycka att det är ok att städa om jag bara slipper bli avbruten hela tiden. Brukar skicka ut man och barn så jag kan husera själv.
Allra bäst är det när jag kommer hem till ett rent hem! Sambon är en jäkel på att städa!

Rent samvete är inte heller fel. Försöker skaffa ett renare miljösamvete. Vi är långt ifrån miljövänliga. Gjorde ett test som visade att vi levde som om det fanns ett par jordklot! Men vi gör framsteg. Handlar KRAV-märkt mer och mer, kör mindre bil och sopsorterar.
Fick ett utbrott på jobbet förra veckan. Jag jobbar på ett äldreboende,där finns porslin och diskamaskin. Lik förbaskat envisas de flesta att använda PLASTMUGGAR! Är det motbjudande att använda samma rena porslin som de boende eller?!

Sist ett visdomsord från min kusin. Hon har en skylt på golvet i sitt sovrum där det står:
Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete!

Kommentarer
Postat av: Mia

Menar du verkligen att dom föredrar plastmuggar?? Det blir ju inte ens gott...
Å du...jag håller med om det sista du skrev :-)

2007-07-03 @ 22:59:02
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Pia

Vilken lyckost du va då, som har en man som städar, själv har jag en som bara skitar ner.....orättvist!

2007-07-03 @ 23:21:15
URL: http://mammipiha.blogg.se
Postat av: Annika

kloka ord bättre lite... och ett rent samvete e MYCKE värt !

2007-07-04 @ 20:47:47
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0