Sjuka ideér från höger

Folkpartiet har lagt ett förslag som går ut på att vårdföretag ska ta hand om barnen när de är sjuka så att föräldrarna inte ska behöva ta ut vård av barn. Jamen herregud! Är mina barn sjuka så vill inte jag lämna iväg dem! De har det bäst hemma hos sin mor eller far, eller med en nära släkting. Det måste kännas bättre att ligga hemma i sin egen säng än tillbringa dagen på ett vårdföretag.

Vad blir nästa steg? Att barnen är bortlämnade jämnt och tas hem någon gång ibland när det passar?! Är alliansen så rädda för att produktionen ska gå ner om någon vabar eller är det alla dessa fuskare som ska sättas åt?

Några mer av alliansens sjuka ideér så tänker jag starta ett vårdföretag för förvirrade politiker....

Kommentarer
Postat av: ejmis

Helt overkligt!!! Jag tror du redan nu kan börja planera för ditt vårdföretag för förvirrade politiker..nästa vansinniga förslag väntar förmodligen runt hörnet...

2007-07-01 @ 22:04:24
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Får jag jobba hos dig, då??

2007-07-02 @ 08:05:40
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Pia

Du har blivit "tagen" läs mer på min blogg :)

2007-07-04 @ 00:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0