En halv cykel

image24 


Till min stora sorg var min cykel inte riktigt frisk när jag skulle använda den igår. Den stog i garaget och såg deppig ut med ett platt bakdäck.  Eftersom jag var på väg till jobbet fick min gamle trotjänare stå på tillfriskning och jag fick istället låna sambons vidunder.
Han har en modern variant av cykel, en sådan där som man kan cykla rakt ut i skogen med om man vill. Vad nu det ska vara bra för. Det finns ju vägar.
Sambons är inte ens komplett. Han har betalat en förmögenhet för en halv cykel!
Kedjeskyddet saknas så det gäller att hålla koll på fladdriga byxben. Eller så kan man köra gubbvarianten med gummiband om benet.
Det finns ingen pakethållare och det går inte att sätta dit en cykelkorg. Helt hopplöst! Man får hålla allt i handen om man inte lägger det i en ryggsäck. Varför ska det vara en mittstång på herrcyklar? Med tanke på hur män är skapta så är det konstigt att det ska vara något så hårt just där de riskerar att hamna om de kommer lite fel. Dessutom försvårar det själva uppstigningen på cykeln.
Det värsta av allt är sadeln! Nej, jag vill inte ens kalla det en sadel. Det är en pinne som man ska sitta på och som förvandlar ens skrev till något väldigt rött och skavt. Hur tänkte man när den designades?
Tacka vet jag min gamla cykel Den är rostig ochh lite skraltig men är helt ljuvlig att cykla på. Ärvt den av mormor och byter inte bort den mot allt smör i Småland!!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Mittstången på herrcyklar har jag också funderat på..??
;)

2007-07-08 @ 23:37:41
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Samma här..*L* Men det måste ju finnas en förklaring??

2007-07-10 @ 10:08:28
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0