Återanvändning

image26

På sommaren blir det som vanligt repriser. Har man tur så blir det något man längtat efter. "Tre kärlekar" är just en sådan serie.  Ett underbart manus och suveräna skådespelare.
Sen finns det TV4. De satsar på ännu en omgång med Beck- filmer. Känns som om den sista gick förra veckan och nu är det dags igen. Det är inte fel på filmerna. Tvärtom, de är spännande och sevärda, åtminstone de flesta. Men inte jämnt!! Det finns så många filmer så jag förstår inte varför de snöat in på Beck!
För några år sedan var det Batman-filmerna som fastnat på fyrans tablå, kanske är programplanerarna lite lätt dementa?!
Nu är inte ovan nämnda filmer sommarens lågvattenmärke från Fyran. Det är serien "Talismanen".  Herregud vilken dret! Den var inte ens bra första gången den visades. Serien är skapad av Henning Mankell och Jan Guillou och jag trodde att det skulle vara tidernas bästa serie. Båda har skrivit spännande böcker och ett samarbete dem emellan måste bli något utöver det vanliga. Och det kan man ju lugnt säga att det blev!
Vilken besvikelse!! Det blir kanppast bättre av att de båda manusförfattarna gör en sanslöst pinsam skådespelardebut också.

Nej, tackar vet jag kvällens bidrag från kanal 6. Ace Ventura med den sjukt undebare Jim Carrey!  Har ni inte redan sett den så hyr den! Eller köp den, och titta på den när regnet öser ner utanför!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Tur att TV1 visar Morden i Midsomer i alla fall annars är det tunnt med bra program..

2007-07-18 @ 00:22:38
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Ha ha!! Jag kan tänka mig att du gillar Jim Carrey!!
Vad beträffar dom andra: Ju fler kockar, desto sämre soppa, eller hur??

2007-07-18 @ 18:02:42
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0