Ny familjemedlem

image56


Vi är med katt!! Äntligen efter att ha varit utan katt i ett par år så har jag hittat en jag vill ha. Det är en blandning mellan Norsk skogskatt och Main Coon. Den lille parveln är gråspräcklig med vita fötter och är kanske en hane. Ägaren var inte 100 % säker. Spelar egentligen ingen roll, det blir kastrering oavsett vilket kön det är.
Jag har inte sett den ännu, ska åka dit efter jul, men det låter ljuvligt när ägaren beskriver den. Pälsen är halvlång, vilket jag tycker är bra. Gillar katter med lite mer päls, men efter att ha haft en halvperser tidigare så är jag inte så sugen på att ägna för mycket tid åt pälsvård.
Idag när vi var på Granngården var jag naturligtvis tvungen att köpa lite kattleksaker. Tur att vi sparat transportburen sen tidigare! Så nu är det bara att vänta tills annandagen, sen blir det kattköp. Chockade min svåger när jag talade om priset. 1000 :-, men det tycker jag det kan vara värt!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Grattis! =)
Ska bli kul att se bilder på kissen sen.

2007-12-22 @ 17:43:23
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Nääää, vad roligt!!! Jag blir lite avis, för jag saknar mina små busar såååå... :-(
Jag tycker det är självklart att man ska betala för en katt, det visar att både säljare och köpare är seriösa!

2007-12-23 @ 10:27:53
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: lolo:(

det der er lolo katten min LOLO

eller faktisk den ligner veldig veldig mye :'(

den er som denne hårete skogkatt søt som denne hun rømmte 2 uker siden :'( Lolo!!!

2010-08-10 @ 15:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0