Flitens lilla lampa

image55


Idag har flitens lampa lyst! Jag och äldste sonen har bakat pepparkakor. Eller rättare sagt, han var med i början sen "läste" han för mig ur sina böcker. Gjorde bara en halv sats, det skulle bli 150 stycken. Det blev lite drygt hälften.... Jag är inte människa till att kavla ut tunnare än så här!
Efter kakbak så blev det köttbullerullning. Stekte dem i ugnen så när de var rullade var det inte så mycket arbete kvar. Känner mig onekligen nöjd med dagen, imorgon kan jag förhoppningsvis börja sätta upp lite gardiner i tv-rummet. Sambon håller på att sätta golvlist, sen är det klart!!
En sak är klar, jag lär sova gott inatt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Å gud, vad duktig du har varit! Jag hatar verkligen att baka kakor som ska kavlas, tänker baka franska pepparkakor, göra rullar och skära. Så långt sträcker sig min ambition...förhoppningsvis! ;-)

2007-12-19 @ 20:44:26
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0