Favoritapparaten just nu

 

Återigen väller regnmassor ner över vårt lilla hus. Går man i trädgården så plaskar det under fötterna och vattenpölarna på gatan håller på att bilda små sjöar. Blir snart inte förvånad om det skulle simma omkring en och annan mört utanför.
Kommer man in så möts man av ett konstigt ljud. Lite irriterande i längden faktiskt. Men det kan jag stå ut med,  för det är den apparat i vårt hem som är mest använd numera. I källaren står vår avfuktare som har gått dygnet runt i flera månader vid det här laget. Utan den skulle det nog inte gå att vistas där nere. Det skulle vara väldigt traumatiskt för min del eftersom det är här datorn finns!
Så tills det är dags att köra igång med lite värme inomhus så får jag stå ut med det envisa surrande lätet.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, vad gör man inte för den goda sakens skull? Är det sååå fuktigt fortfarande nere i Småland??

2007-08-24 @ 08:32:22
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag önskar vi kunde få lite regn här snart för tyvärr börjar problemet här vara åt andra hållet, torka!
Våra stackars grannar, 10-12 hushåll i byn är utan vatten nu för deras brunn har sinat.
Vad är det som händer? Det här ska ju vara landet lagom så då kan vi väl få "lagom" väder överallt också tycker jag.

2007-08-24 @ 18:06:39
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0